Spuneam
că Mercedes E300 Bluetec Hybrid își justifică titulatura de
concept, doar prin prisma faptului că mai trebuie întreprinse o
serie de teste până va ieși în serie. Soluția tehnică nu este deloc
fantezistă sau nerealizabilă. În prim plan se află motorul
2.1 CDI Biturbo care dezvoltă 204 CP și un cuplu de 500
Nm. Dieselul este asistat și de un motor electric care
contribuie cu 15 kw (20 CP) și are un aport la cuplu de 200
Nm.
Agregatul este
pus la treabă de cutia secvențială 7G-Tronic, iar colaborarea
dintre energia termică și cea electrică are ca și rezultat un consum
mediu de combustibil fosil de doar 4,5 litri la 100 km și emisii
extraordinare pentru un automobil din această clasă, de doar 120
g/km. Încărcarea bateriilor și implicit alimentarea
motorului se face din energia stocată în rulare sau cea recuperată
pe frânări.
Deși nu pare o soluție
foarte SF, Mercedes spune că va lansa acest model de abia în a doua
jumătate a lui 2011. Acest sistem trebuie însă rodat foarte bine
pentru că va fi introdus în viitor și pe Mercedes R Class, GLK, ML
sau GL.